Luxusné autá - rady pri výbere | AUTOVIA.SK

Luxusné autá - rady pri výbere

Luxusné autá tvoria na trhu jazdených vozidiel špeciálnu kategóriu, ktorej predaje netvoria veľké čísla. Luxusné vozidlá si kupujú predovšetkým zákazníci, ktorí chcú nové auto a jazdené s prestížnych dôvodov väčšinou odmietajú. Práve preto sú ceny jazdených luxusných vozidiel mimoriadne výhodné.

Klienti luxusných vozidiel majú dostatok finančných prostriedkov na nové vozidlá a s vlastníctvom jazdenej luxusnej limuzíny sa väčšinou nestotožňujú. Práve preto sú vhodnými "darcami" tohto segmentu. Ponuka nie je tak široká, ako v prípade rodinne orientovaných vozidiel, no ich zatlačenie na pokraj záujmu z nich robí veľmi zaujímavú cenovú ponuku. Hlavných hráčov zastupuje tradičná nemecká trojka reprezentovaná modelmi Audi A8, BMW 7 a Mercedes-Benz triedy S. Sporadicky sa na trhu jazdených vozidiel objavia aj iné značky, no ich výskyt je naozaj výnimočný.

Za atraktívnou cenou luxusných áut sa však skrýva riziko veľmi drahého servisu. Pri kúpe luxusnej limuzíny si preto dávajte pozor na jej skutočný technický stav. Ich opravy dokážu zvládnuť len autorizované servisy, ktoré si za svoju robotu nechajú dobre zaplatiť.

V tejto časti vám prinášame stručné charakteristiky najpredávanejších luxusných vozidiel na našom trhu s jazdenými autami.

Audi A8

Plusy
- pevná hliníková karoséria
- kvalitný interiér
- systém quattro

Mínusy
- drahé opravy karosérie
- nedotáčavosť
- servisné náklady

Motory
2.8 V6 12V (128 kW/174 k), 2.8 V6 30V (142 kW/193 k), 3.7 V8 32V (169 kW/230 k), 4.2 V8 32V (220 kW/299 k), 3.7 V8 40V (191 kW/260 k), 4.2 V8 40V (228 kW/310 k, 265 kW/360 k), 2.5 TDI V6 24V (110 kW/150 k, 132 kW/180 k), 3.3 TDI V8 32V (165 kW/224 k).

Časté poruchy
Poruchové palivové čerpadlá (1995 až 1996), upchané odvetrávanie kľukovej skrine (TDI V6), poruchové vstrekovacie čerpadlo (TDI V6), zadreté vačkové hriadele v hlavách valcov (TDI V6), opotrebované čapy spojovacích tyčí riadenia (1998), nefunkčné stierače, vysoká spotreba motorového oleja (S8).

BMW 7

Plusy
- výkon benzínových motorov
- jazdné vlastnosti
- ticho v interiéri

Mínusy
- trakcia na klzkej vozovke
- priemerné miesto na zadných sedadlách
- nepohodlné nastupovanie

Motory
2.8 24V (142 kW/193 k), 3.5 32V (173 kW/235 k), 4.0 32V (210 kW/286 k), 5.4 V12 24V (240 kW/326 k), 2.5 tds (105 kW/143 k), 3.0d (135 kW/184 k), 4.0d V8 (175 kW/238 k).

Časté poruchy
Úniky motorového oleja z motorov V8, poruchové turbodúchadlo (730d), pri zanedbaných výmenách oleja zanesené hydraulické vymedzovanie ventilovej vôle, prasknutá hlava valcov (725 tds), predčasné opotrebovanie spojkového obloženia (728i).

Mercedes-Benz trieda S

Plusy
- odhlučnenie
- vnútorný priestor
- široká motorová paleta

Mínusy
- slabšie brzdy
- absencia manuálnej prevodovky
- kradne sa

Motory
3.2 V6 18V (165 kW/224 k), 3.7 V6 18V (180 kW/245 k), 4.3 V8 24V (205 kW/279 k), 5.0 V8 24V (225 kW/306 k), 5.5 V8 24V (265 kW/360 k), 5.5 V8 24V Kompressor AMG (368 kW/500 k), 5.5 V12 36V (270 kW/367 k), 6.0 V12 36V biturbo (368 kW/500 k), 5.5 V12 36V biturbo AMG (450 kW/612 k), 3.2 CDI 24V (145 kW/197 k, 150 kW/204 k), 4.0 CDI V8 32V (184 klW/250 k).

Časté poruchy
Poruchový palubný informačný systém Comand, vôle v prednej hliníkovej náprave, poruchový systém vstrekovania common-rail, nefunkčný senzor hmotnosti nasávaného vzduchu, poškodené tlmiče vzduchového pruženia Airmatic.

Seriál pripravuje Pravda.sk v spolupráci s portálom Autovia.sk